Skip to main content

"Gaya Pembaca Berita Masih Ada" - Titah Ucapan Tengku Permaisuri Selangor Ubat Rindu Rakyat


Sepotong video yang dimuat naik menerusi akaun Instagram Selangor Royal Official baru-baru ini menggamit kenangan warganet suatu ketika dahulu.

Jika masih ingat, Tengku Permaisuri Selangor, Tengku Permaisuri Norashikin pernah mencuri hati rakyat menerusi kesantunan sebagai pembaca berita ketika bertugas di sebuah stesen televisyen tempatan.

Kembali mengubat rindu, Tengku Permaisuri Norashikin sekali lagi meraih tumpuan ramai apabila menyampaikan titah ucapan sempena ulangtahun stesen televisyen berkenaan baru-baru ini.

Selain mendoakan untuk stesen penyiaran yang dihormati dan disegani ramai untuk mengekalkan reputasi, baginda menganggap bekas warga kerjanya sebagai keluarga sepanjang tempoh perkhidmatan baginda.

View this post on Instagram
📜 1 April 2019 ~ TITAH UCAPAN TAHNIAH OLEH DYMM TENGKU PERMAISURI SELANGOR TENGKU PERMAISURI NORASHIKIN SEMPENA HARI ULANGTAHUN RTM KE-73 ✨ Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah sempena sambutan Ulangtahun RTM yang ke-73. Saya mendoakan semoga RTM terus menjadi stesen penyiaran yang dihormati dan disegani oleh sekalian rakyat. Bukan mudah untuk RTM mengekalkan reputasi dan pencapaian terbaik sejak mula ditubuhkan, namun sehingga kini segala usaha dan komitmen yang ditunjukkan setiap warga kerjanya telah membuahkan hasil dan menempatkan RTM sebagai penyiar terunggul di negara ini. Sebagai antara bekas kakitangan RTM yang pernah berkhidmat selama 20 tahun, RTM dan seluruh warga kerjanya di Angkasapuri telah saya anggap sebagai keluarga kerana sepanjang tempoh saya berkhidmat, ianya dipenuhi dengan pelbagai pengalaman dan kenangan yang tidak akan saya lupakan. Selepas ini, saya ingin melihat RTM terus komited dan relevan berpaksikan prinsip-prinsip dan etika-etika penyiaran selaras dengan peredaran zaman dan sentiasa menyalurkan berita-berita serta informasi yang tepat dan saksama kepada para penonton dan pendengar. Saya turut ingin mendoakan agar seluruh warga kerja RTM sentiasa dikurniakan dengan kesihatan yang baik supaya dapat menjalankan tugas dengan penuh amanah dan dedikasi. TAHNIAH SEKALI LAGI RTM UNTUK 73 TAHUN YANG CEMERLANG!
A post shared by SelangorRoyalOfficial (@selangorroyalofficial) on


Rakaman video itu mendapat pujian daripada peminat yang rata-ratanya merindukan Tengku Permaisuri Norashikin beraksi di kaca televisyen.

"Gaya pembaca berita masih ada," tulis @Hanhaziqah.

"Suara dan gaya tetap sebagai presenter TV tahniah Tuanku tak ubah gaya," puji @dtk.dejoe.

"Gaya tak ubah macam dulu... one of the reason patik tengok berita RTM zaman-zaman tuanku," tambah @shinaahmad.

"Sedapnya Tengku Permaisuri baca berita," tulis @ummuhaniali.

"Alhamdulillah, suara yang tak pernah berubah, sama seperti dulu, salam rindu dari Brunei Darussalam," tambah @kekasih_syurgaku.

Sumber : Gempak

Popular posts from this blog

8 Tips Melancong Dalam Negara Malaysia Yang Mesti Anda Tahu

Bila berbicara tentang negara kita Malaysia, pelancongan salah satu topik yang tidak boleh dielakkan. Ramai yang mencari tips melancong dalam negara Malaysia untuk memastikan mereka mendapat kepuasan sepenuhnya dan tidak berlaku maslah ketika berseronok ketika melancong. Tetapi bagaimana ya, untuk mndapatkan percutian yang terbaik, teratur dan selesa dengan perbelanjaan yang murah. Kami cadangkan 10 tips melancong dalam negara untuk anda. 1. Bercuti di waktu luar musim bercuti Pelancongan dalam negara ini mempunyai waktu-waktu tertentu yang padat di tempat-tempat menarik yang anda gemari seperti pada musim cuti sekolah, cuti umum dan musim perayaan. Ini dipanggil waktu puncak atau ‘peak season’. Jika anda pergi melancong ke Cameron Highlands pada masa ini contohnya, anda akan terperangkap dengan kesesakan lalu lintas, dan sangat sukar mencari tempat letak kereta. Mungkin anda akan mereasa stress dengan keadaan ini. Melanconglah pada waktu bukan musim cuti, anda akan dapa

Tindakan Pekerja Kedai Mamak Menyuap OKU Buat Ramai Tersentuh, Sebak Weh!

Benarlah kata orang, jangan nilai seseorang itu dari luarannya. Apatah lagi dari latar belakang kerjanya.   Perlakuan seorang pekerja kedai 'mamak' yang tular di media sosial baru-baru ini membuktikan segala-galanya.   Biarpun hanya bekerja sebagai pelayan di sebuah restoran, namun individu terbabit tidak malu untuk membantu seorang pemuda OKU yang kesukaran untuk menyuap makanan.   Gambar terbabit tular di Twitter apabila dimuat naik oleh pengguna Najib Fiqri. Malah sehingga kini tweet terbabit dikongsi sebanyak 26,882 kali. Tersentuh hati melihat seorang insan yang hanya bergelar “mamak” sedang menyuapkan orang kurang upaya😢😢aku respect abang mamak ni 💯 pic.twitter.com/a9z9uEoDS5 — APex™ (@najib_fiqri) April 22, 2019 Rata-rata netizen dilihat tersentuh dengan gambar berkenaan, namun tidak kurang juga yang kurang senang dengan gelaran 'Mamak' yang diberi.   Walaubagaimanapun menurut Najib, gelaran terbabit bukan bermaksud untuk menghina tetapi lebih k
loading...